Projects/

Regnum Naturæ



Thirty-six thousand years ago cavemen were painting bisons, lions and wild horses on the walls of their caves, they were scared of them and Nature dominated. Today, the logic is reversed and the untamed world is in the hands of Men. Nature has receded and its existence is only tolerated. Considering Nature as a being who lives and fights, I am disengaging myself with our time in order to create an alternative universe in which the notion of power is being rethought. My work tends to escape reality and deeply takes inspiration in different myths from the Metamorphoses of Ovid such as the flood myth of Deucalion and Pyrrha in which Humanity is being punished for its wickedness. Regnum Naturæ then resonates as the outcome of a divine retribution for the damaging acts mankind is inflicting on Earth. Through the technique of wet plate collodion I am looking at what is enduring and ephemeral, at lightness and darkness, the real and the unreal. The duality of photography is at the core of the work: a surreal universe within a real object.



Il y a trente-six mille ans les Hommes peignaient des bisons, des lions et des chevaux sauvages sur les murs de leurs grottes. Ils les craignaient et la nature dominait. De nos jours, la logique est renversée et le monde sauvage est entre les mains de l’Homme. Roi terrestre, il s’est emparé de la nature et tente de la plier à sa volonté. Dans ce projet, je me libère des contraintes de notre temps pour créer un espace singulier où la nature reprend ses marques face à l’Homme. Regnum Naturæ résonne comme une réponse à chaque intervention humaine destructrice et tombe comme un châtiment divin. Mon travail tend à s’échapper de la réalité et tire son inspiration des différents mythes des Métamorphoses d’Ovide tels que celui de Deucalion et Pyrrha dans lequel l’humanité est punie de sa perversité. À travers l’usage du collodion humide, j’explore la durabilité et l’éphémérité, la lumière et l’obscurité, le réel et l’irréel. La dualité de la photographie est au coeur du travail: un univers surréaliste dans un objet matériel.



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Regnum Naturæ



Thirty-six thousand years ago cavemen were painting bisons, lions and wild horses on the walls of their caves, they were scared of them and Nature dominated. Today, the logic is reversed and the untamed world is in the hands of Men. Nature has receded and its existence is only tolerated. Considering Nature as a being who lives and fights, I am disengaging myself with our time in order to create an alternative universe in which the notion of power is being rethought. My work tends to escape reality and deeply takes inspiration in different myths from the Metamorphoses of Ovid such as the flood myth of Deucalion and Pyrrha in which Humanity is being punished for its wickedness. Regnum Naturæ then resonates as the outcome of a divine retribution for the damaging acts mankind is inflicting on Earth. Through the technique of wet plate collodion I am looking at what is enduring and ephemeral, at lightness and darkness, the real and the unreal. The duality of photography is at the core of the work: a surreal universe within a real object.



Il y a trente-six mille ans les Hommes peignaient des bisons, des lions et des chevaux sauvages sur les murs de leurs grottes. Ils les craignaient et la nature dominait. De nos jours, la logique est renversée et le monde sauvage est entre les mains de l’Homme. Roi terrestre, il s’est emparé de la nature et tente de la plier à sa volonté. Dans ce projet, je me libère des contraintes de notre temps pour créer un espace singulier où la nature reprend ses marques face à l’Homme. Regnum Naturæ résonne comme une réponse à chaque intervention humaine destructrice et tombe comme un châtiment divin. Mon travail tend à s’échapper de la réalité et tire son inspiration des différents mythes des Métamorphoses d’Ovide tels que celui de Deucalion et Pyrrha dans lequel l’humanité est punie de sa perversité. À travers l’usage du collodion humide, j’explore la durabilité et l’éphémérité, la lumière et l’obscurité, le réel et l’irréel. La dualité de la photographie est au coeur du travail: un univers surréaliste dans un objet matériel.